Milko

άρθρο υπό ανάπτυξη, αναμένονται εικόνες των retro συσκευασιών, 3D χαρτοκατασκευές αυτών και έντυπες διαφημίσεις

δυστυχώς, μπήκαν εικόνες σε group στο facebook χωρίς αναφορά στο 8090.gr, με αποτέλεσμα να βάλουμε παντού υδατογραφήματα ;(

milko_classic_wm.jpg

Γενικά

Το Milko είναι το δημοφιλέστερο σοκολατούχο γάλα στην Ελλάδα και παράγεται από την εταιρία Δέλτα. Κύριο αντίπαλό του κατά τη δεκαετία του 90 αποτελούσε το N'JOY της ΦΑΓΕ. Όπως σχεδόν σε όλα τα σοκολατούχα, βασικά συστατικά του είναι το άπαχο γάλα, το κακάο και η ζάχαρη.

Ιστορία

Αποτελεί συνέχιση του προγενέστερου σοκολατούχου της Δέλτα σε πλαστικό μπουκάλι με κόκκινο (ή χρυσό) καπάκι, το οποίο δεν είχε χαρακτηριστικό όνομα. Το Milko διατίθεται στην αγορά από το 1985 έως σήμερα και έχει αλλάξει πέντε σχέδια συσκευασιών κατά τις περιόδους 1985-1991, 1992-1996, 1997-2008, 2009-2012, 2012-…

Από την αρχή του, διατίθεται σε χάρτινες συσκευασίες (κουτιά) tetrapak 500ml (και 250ml από το 1993), ενώ από το 1998 κυκλοφορεί ταυτόχρονα και σε πλαστικό, αδιαφανές μπουκάλι. Μέχρι το 1998, το Milko παραγόταν με φρέσκο γάλα και έπρεπε να καταναλωθεί εντός τεσσάρων (αρχικά τριών) ημερών από την ημερομηνία παραγωγής. Έκτοτε, χρησιμοποιείται γάλα υψηλής παστερίωσης.

Εκδόσεις

Το Milko, ανά χρονικές περιόδους, έχει κυκλοφορήσει σε διάφορες εκδόσεις γεύσεων. Θεωρητικά, η πρώτη εναλλακτική έκδοση ήταν το Milcafe του 1989, το οποίο αντί για κακάο είχε καφέ, χωρίς όμως να αναφέρεται κάπου το όνομα Milko. Αργότερα το Milcafe βγήκε σε μικρότερη συσκευασία με γάλα μακράς διαρκείας, το οποίο κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα.

Το 1992, ένα χρόνο μετά την αλλαγή του σχεδίου συσκευασίας, ήρθε στην αγορά η πρώτη επίσημη εναλλακτική γεύση Milko, το Milko φράουλα. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε "φανατικούς" οπαδούς αλλά και το αντίθετο, ενώ ίσως είναι μέχρι και σήμερα η πιο "cult" και πολυσυζητημένη. Η σύσταση ήταν ίδια με του κανονικού Milko, με την προσθήκη φυσικού (συμπυκνωμένου) χυμού φράουλας. Το Milko φράουλα σταμάτησε να παράγεται το 1995.

Στα τέλη του 1994, ξεκίνησε μια ακόμη εναλλακτική έκδοση, το Milko Action ή σκέτο Action (καθώς το λογότυπο του Milko ήταν μικρό, στο πάνω μέρος της συσκευασίας). Η έκδοση αυτή είχε στόχο να κερδίσει τους αθλούμενους νέους, καθώς αντί για ζάχαρη είχε μέλι και ήταν εμπλουτισμένο με βύνη. Μετά την κατάργηση του Milko φράουλα, το Action συνέχισε να κυκλοφορεί μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Το 1998 άρχισε η κυκλοφορία του Milko Sugar Free με γλυκαντικές ουσίες αντί για ζάχαρη, το οποίο κυκλοφορεί ακόμα. Αρχικά ήταν διαθέσιμο σε χάρτινη συσκευασία 500ml, αλλά με την έλευση της συσκευασίας σε πλαστικό μπουκάλι του Milko, σύντομα το Milko Sugar Free άρχισε να κυκλοφορεί αποκλειστικά σε μπουκάλι, των 500ml επίσης και μετονομάστηκε σε Milko Free.

Μετά το Milko Free, δεν υπήρξαν άλλες εκδόσεις μέχρι το 2005. Αναφορικά, το 2005 κυκλοφόρησε για μικρό χρονικό διάσημα το Milko Dark Chocolate το οποίο είχε γεύση πικρής σοκολάτας. Το 2012, κυκλοφόρησαν τρεις νέες γεύσεις, πορτοκάλι, φουντούκι και καραμέλα.

Σχέδια συσκευασιών

milko_classic_wm.jpg milko_fraoula_wm.jpg cell-content
cell-content cell-content cell-content

Διαφημίσεις σε καταστήματα

milko_first_ad_wm.jpg
Πρώτη συσκευασία με νεότερο σήμα ΔΕΛΤΑ, 1989milko_second_ad_wm.jpg
Δεύτερη συσκευασία, 1995

Τηλεοπτικές διαφημίσεις

Το Milko ήταν και είναι πολυδιαφημισμένο προϊόν. Από την κυκλοφορία του, ξεκίνησε δυναμική παρουσία στην κρατική τηλεόραση, κυρίως στην απογευματινή ζώνη. Ανέκαθεν, στόχο προσέλκυσης αποτελούσε το δραστήριο νεανικό κοινό, εν αντιθέσει με τα περισσότερα σοκολατούχα γάλατα, τα οποία εστίαζαν στα παιδιά.

Μια διαφήμιση που συζητήθηκε ήταν αυτή στην οποία τραγουδούσε το κωμικό rap συγκρότημα Ημισκούμπρια το 1997, καθώς και των //Α.Μ.Α.Ν.\\ 1999

Αρχείο βίντεο

Πρώτη διαφήμιση, 1985 (πηγή zeroraidgr@youtube)

Rockabilly, 1988 (πηγή nikosnikolaidisads39@youtube)

Κάθε στιγμή, είναι στιγμή Milko, 1989 (πηγή rareandmore@youtube)

Milcafe, 1989 (πηγή nikosnikolaidisads39@youtube)

Νέο λουκ 1 (νέα συσκευασία), 1991 (πηγή nikosnikolaidisads39@youtube)

Μηχανόβιοι, 1992 (πηγή Πάνος Κου@youtube)

Milko & Milko φράουλα, 1992 (πηγή freez887@youtube)

Graffiti, 1996 (πηγή nikosnikolaidisads39@youtube)

Ημισκούμπρια - νέα συσκευασία, 1997 (πηγή egoeimaioaytos@youtube)

Milko Free, 1998 (πηγή freez887@youtube)

Α.Μ.Α.Ν. - Milkoμπούκαλο, 1999 (πηγή sleepless82@youtube)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License